Alcatraz - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Gerrit Marsman - WaarBenJij.nu Alcatraz - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Gerrit Marsman - WaarBenJij.nu

Alcatraz

Door: Gerrit

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

19 Juli 2010 | Verenigde Staten, San Francisco

Zijn we weer.
Vandaag vroeg uit de veren om niet letterlijk en figuurlijk de boot te missen, die naar Alcatraz dan. Eerst weer met de bus en daarna in downtown San Francisco met een vooroorlogs trammetje, die ons keurig op tijd naar de juiste pier bracht. Na amper 10 minuten varen zette we voet aan wal op het eiland(je) Alcatraz. We besloten om niet bij de hele groep te blijven en direct naar de audiotour te gaan die ons door de cellenblokken leidde. Gelukkig was de audiotour ook in het nederlands, dus prima te volgen. Het bracht ons door het hele gebouw en liet ons de cellen zien van Al Capone en die van diegene die waarschijnlijk toch hebben weten te ontsnappen. De cellen met nagemaakte koppen (om de bewakers te misleiden) en met de uitgelepelde ventilatie gaten. Erg indrukwekkend. Na nog wat rondgelopen te hebben in de eetzaal, de doucheruimte en luchtplaats (waar we Tom even hebben laten luchten, zie foto) besloten we de boot terug te nemen. Weer aan vaste wal eerst maar eens flink lunchen. We besteldden en de vriendelijke serveester gaf ons advies om porties te delen, omdat ze volgens haar errug groot waren. Nou, dan kent ze ons Hollanders nog niet!!. Wij dus eigenwijs en voor ieder een flink eigen portie, niks delen!! Na een half uurtje konden de borden zo weer in de kast, want waren schoon op. daarna op zoek naar een rondrit door S.F in een open bus en gevonden. De tour duurde ruim een uur en bracht ons bij de meest bekende punten zoals: Chinatown, Lombard street (waar je van die rare kronkels hebt) en diverse andere bezienswaardigheden. Daarna weer terug naar het hotel. Morgen laten we San Francisco achter ons en gaan we in twee ettapes naar Los Angeles.
We gaan morgen reiden via de Pacific Coast way die pal langs de kust loopt en hebben een hotel in San Simeon (halverwege L.A.) Dus tot morgen.

• 20 Juli 2010 - 09:45

Deta:

Was dus de moeite waard, Alcatraz. Het gaat razend snel jullie reis. Voor je erg in hebt zijn jullie weer terug. Nog maar even lekker genieten.

• 20 Juli 2010 - 13:08

Teussie:

Klinkt erg indrukwekkend dat Alcatraz, leuke fotos ook. We hebben het hier weer bloedje heet, Nelma sproeit er wel iemand jouw tuin???? Als ik het moet doen hoor ik het wel, met deze hitte moet dat echt gebeuren hoor. Jose is gisteren vertrokken naar GC en ik ga lekker bij ma eten anders ben ik zo zielig alleen!!!!!!!!!!!

• 20 Juli 2010 - 19:53

Elsje:

het gaat weer goed met Tom?? zeker na het luchten??
    jullie hebben dus niet alleen grote voeten....ook grote magen..
    henk ligt alweeer onder de wapper!!
    xxxx