Wereldstad San ... - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Gerrit Marsman - WaarBenJij.nu Wereldstad San ... - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Gerrit Marsman - WaarBenJij.nu

Wereldstad San ...

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

20 Juli 2010 | Verenigde Staten, San Francisco

Vanochtend zijn we vertrokken uit San Fransisco. Een stad van uiterste. Hoge indrukwekkende gebouwen afgewisseld met vieze straten vol met zwervers.

Voordat we de stad definitief achter ons zouden laten stond ons nog een onafgemaakt karwei te wachten. Op zoek naar de 'Mythbusters'! Het TV programma, dat te zien is op Discovery en vaak bekeken is door Mick, heeft zijn thuisbasis in San Fransisco. Zeker Mick stond erop een tweede poging te wagen op zoek naar een glimp van de locatie. De foto met Mick op de voorgrond en een gebouw met de letters 'MI5 Industries' erachter is het bewijs dat onze zoektocht zinvol is geweest.

Dan weer op reis. Na de drie wereldsteden Los Angeles, Las Vegas en San Fransisco te hebben bezocht was het tijd voor onverwachts nóg een wereldstad: San Simeon.

Jullie waarschijnlijk onbekend. Ons ook tot voor kort. Tot overmaat van ramp bleek zelfs onze navigator Thea deze bruisende stad niet te kennen. En dus was er sprake van enige verwarring toen we via de noordkant San Simeon bereikte. Reachtsaf, zo gaf de bewegwijzering aan. Vier huizen, een postoffice en een restaurant verder stonden we weer op de weg waar we eerder van afgeslagen waren. Was dit het?

Geen hotel niks. Even werd getwijfeld of we wel een hotel in het San Simeon van California hadden geboekt en niet per toeval in een stad met dezelfde naam ergens in een andere hoek van Amerika. Nee, dit moest het zijn. Dan maar een stukje doorrijden. En gelukkig. Zoals elke zichzelf respecterende topstad bestaat San Simeon uit meerdere delen. Even verderop (en twintig zeeleuwen, dertig koeien en een geur die niet thuis te brengen is later) verscheen de rest van dit plaatsje. Omdat dit deel van San Simeon niet veel groter is dan het andere, was het hotel snel gevonden. Prima kamer etc. dus geen klagen.

Ook het eten in één van de beste restaurants ter plaatse (twee in totaal, dus de concurrentie is niet groot te noemen) was lekker. Kan slechter dus. Wij gaan zo slapen. Morgen weer vroeg uit de veren op weg naar Los Angeles!

Dan nog even dit: Van hogere hand is mij opgedragen nog even te vermelden aan Joyce dat onze tuin wordt bijgehouden door de overburen. Bij deze.

Dan nog iets van mij: Wel een beetje laat Joyce. Indien onze bloemetjes geen water zouden krijgen van onze overburen zouden ze nu toch niet veel meer waard zijn!:P

Iedereen de groeten, Mazzel