Veel wandelen - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Gerrit Marsman - WaarBenJij.nu Veel wandelen - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Gerrit Marsman - WaarBenJij.nu

Veel wandelen

Door: De Neel

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

18 Juli 2010 | Verenigde Staten, San Francisco

Hallo allemaal daar zijn we weer.
De dag begon rustig, de kids hebben een beetje uitgeslapen en paps en mams besloten om met ons wasgoed naar een wasserette te gaan. Daar waren we weer gauw weg, want we liepen daar een beetje met onze ziel onder onze armen. Niemand die ons kon helpen, wij wisten totaal niet hoe het allemaal in zijn werk ging. Met als gevolg dat de onderbroeken nu liggen te drogen in de hotelkamer. Alles maar even met de hand gedaan.Esther wilden om 1 uur nog even met haar vriendje msn-en en daarna zijn we met de bus naar downtowwn San Francisco gegaan. Wat mij heel erg opviel is dat er ontzettend veel zwervers zijn in die stad. Niet normaal gewoon. Toen we aangekomen waren op plaats van bestemming gingen we lopen naar de Fisherman's Wharf, dat is een hele lange boulevard mat allemaal pieren. We begonnen bij pier 1 en we wisten dat bij pier 39 allemaal zeehonden lagen.Dat vond vooral ik (de Neel dus) wel leuk dus wij lopen naar pier 39. Daar aangekomen was het een drukte van belang. Veel winkels op die pier, dus voor je aan het eind van die pier was, was het alweer een half uur later. Toen we aan het eind van die pier aankwamen lagen er inderdaad heel veel zeehonden op een hoopje bij elkaar. Wel grappig, maar we waren gauw uitgekeken. Weer over de pier terug lopend gingen we op zoek naar de bus voor een rondrit. Weer een stuk lopen, eindelijk gevonden inmiddels was het al 5 uur geweest en de laatste rit was al weg. Dus helaas geen rondrit vandaag. Wat ons opviel was dat Tom steeds stiller werd, bij navraag bleek dat hij zich helemaal niet lekker voelde, wat ons ook opviel was dat Esther steeds moeilijker ging lopen. Navraag bij haar bleek dat ze heel veel blaren op haar voeten had van het vele lopen. Besloten werd om even met mij van schoenen te ruilen en zo vervolgde we onze weg. Esther moelijk lopend en Tom slenderde van ellende achter ons aan. Besloten werd om maar naar het hotel te gaan. Op dit moment zijn wij onze voeten aan het verzorgen en ligt Tom languit op bed. Maar hopen dat hij morgen opgeknapt is want dan gaan we de bustocht doen, Alcatraz bezoeken en trakteert Tom ons op een heerlijk diner. Dus mensen tot morgen.

Enne Arno, blij te lezen dat ons huisje er nog staat na al die stormen.

• 19 Juli 2010 - 07:21

Oma Wijnsma:

Wat een verhalen iedere dag,en al die foto's heel mooi geniet er van.Is Tom al weer wat opgeknapt? Hier gaat alles naar wens. Veel plezier nog verder groetjes en veel liefs Ma