Hoge bomen vangen geen wind - Reisverslag uit Mariposa, Verenigde Staten van Gerrit Marsman - WaarBenJij.nu Hoge bomen vangen geen wind - Reisverslag uit Mariposa, Verenigde Staten van Gerrit Marsman - WaarBenJij.nu

Hoge bomen vangen geen wind

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

15 Juli 2010 | Verenigde Staten, Mariposa

Na een kort verblijf in Fresno lieten wij de woestijn achter ons op weg naar het Yosemite park. De natuur in dus! Dichtbij dit park zouden wij onze 'tenten' (lees mini Hummer met koffers en troep) opslaan.

Via de snelweg (en de nodige overbodige omleiding van onze Thea, de gsm navigator) kwam het Yosemite park snel in zicht. Doordat wij voorafgaand aan onze reis door Amerika de videobanden van Bassie en Adriaan grondig hebben bestudeerd waren de verwachtingen hooggespannen. Echter zou al snel blijken dat de natuur meer van ons houd, dan wij van de natuur. Daar later meer over.

Eerst een positieve noot. De uitzichten waren prachtig. Hoge bergen met veel groen. Watervallen in alle soorten en maten. Kortom: prachtig stukje natuur. Hoe gek het misschien ook klinkt, je raakt eraan gewend en wilt meer. Wij gingen op zoek naar de 'grote bomen' die in de videobanden van Bassie en Adriaan enige nieuwsgierigheid hebben gewekt bij ons. Deze bomen zouden tot de grootste van de wereld behoren. Toch wel de moeite waard dus. Helaas.. Hoe groot deze bomen ook mogen zijn, voor ons onvindbaar.

Dan die liefde voor de natuur. Hoewel onze liefde voor de natuur een beetje bekoeld was, bleek dit andersom zeker niet het geval. Tijdens één van de vele momenten dat moeders haar talent voor fotoschieten etaleerde bleek daar opeens een gigantische vlinder onder haar linker euh.. schouder te zitten (zie onderstaande foto). Helaas hebben we haar reactie niet kunnen vastleggen. Een tipje van de sluier: Bij alleen geluidsfragmenten zou je eerder denken aan een vreselijk roofdier dan aan een vlinder(tje).

Na wat ronddwalen met de auto uiteindelijk toch maar richting Mariposa gereden waar wij vannacht slapen. Leuk Amerikaans dorpje, niets mis mee. Morgen zetten wij koers naar San Fransisco. Ik ben heel benieuwd en door verhalen van een verdwaalde Nederlandse Amerikaan zijn de verwachtingen opnieuw hooggespannen.. Als dat maar goed gaat!

Tot later!

• 16 Juli 2010 - 05:05

Carla:

Ik dacht al vannacht wat hoor ik nou??????

De Neel is onze "Natuur talent"
    SUPER FOTO!!
    gaaf dat jullie zo'n moment vastleggen

• 16 Juli 2010 - 15:11

Trudy:

Zo te horen gaat het allemaal prima met jullie, jullie zien heel veel en beleven volgens mij ook heel veel, leuk toch!! Dat zal niet zo gauw meer gebeuren dat je met de hele familie op stap gaat.
    Prachtig die foto van de Neel met die vlinder op haar borst, op dat moment nog van geen kwaad bewust, maar ik kan er me alles bij voorstellen hoe zij reageerde toen ze doorhad dat er "een verschrikkelijk beest" op haar borst zat!!
    Ik hoop dat de warmte een beetje om uit te houden is.
    Veel liefs en nog heel veel plezier, groetjes,
    Truitje

• 16 Juli 2010 - 15:14

Trudy:

ben ik weer even,na goed lezen zie ik dat jullie in mariposa zijn, of geweest,dat is ook toevallig dat de Neel daar die vlinder op haar borst krijgt!!! Mariposa is Spaans voor vlinder!!Maar misschien wisten jullie dat al.

• 16 Juli 2010 - 17:42

Teussie:

Weer zo'n leuk verslag van onze Topwriter. Wij leven allemaal met jullie mee, wat een avontuur. Prachtige foto van Neel. Zeg Esther heb je nog een plekkie kunnen versieren in de koffer van een van je broers voor je cremetjes en nagellakjes?????